sobota 22. října 2016

Rebarborový džem s mátou a citronem




Pěkné sobotní odpoledne,
doufám,že se máte všichni dobře.
Poslední dobou jsem pokaždé při nákupu viděla v prodeji rebarboru
a tak proč si neudělat džem.
Za poslední dny jsem dělala džem švestkový , pomeračový 
a jablečný.Musím říct,že zatím chutnal a dělala jsem je po mnoha letech,naposledy snad když děti byly malé a to je opravdu už 20 let :)
Tak na rebarborový džem s mátou a citronem na menší množství 
budete potřebovat:
250 g rebarbory
250 g cukru
1/2 šálku vody
1 citron 
5 snítek máty ( podle chuti)



Rozdrtíme mátu s cukrem,na droboučko do sjednocení.
Lodyhy rebarbory pokrájíme na drobno na přiměřeně stejné kousky.



Do kastrůlku dáme pokrájenou rebarboru,mátu s cukrem
+ zbytek cukru s vodou,citronovou šťávu.
Přivedeme k varu , vaříme pomaličku.
Necháme vše dusit dokud nezmizí kapalina a marmeláda začne 
mít tu správnou konzistenci.
Vaříme zhruba 15 min.
Plníme do čistých a suchých sklenic,otočíme dnem
vzhůru a necháme vychladnout.Poté si můžeme skleničky 
schovat do tmy - na zimu :)
No a nebo zbaštit .
Tento recept je na množství asi 2 dcl
marmelády na zkoušku.Pokud budete chtít víc ,zvyšte poměry 
surovin podle potřeby.
Je vynikající.
Mějte se krásně.

Renča








Žádné komentáře:

Okomentovat

Pěkný slunečný týden

Krásné pondělní ráno, sice jsem byla přes týden skoro pořád v práci,ale slunečné počasí mi neskutečně zlepšilo náladu a byla to fak...

Translate